Du är viktig och behövs!

Oavsett om du är kommundirektör, tar hand om våra äldre, våra barn och unga eller du städar i kommunens lokaler så är du en viktig person för invånarna i Hässleholms kommun. Det är du som ger tryggheten, värmen och omtänksamheten för oss som bor i Hässleholms kommun. Det är ditt jobb att se till så att vår kommun fungerar som den ska. Vi Socialdemokrater uppskattar din insats för att göra vår kommun till en bättre kommun att leva, bo och utvecklas i. Det här året är inte som andra år det känner alla till. Då har din insatts för att upprätthålla tryggheten och omvårdnaden satts på prov oavsett vilket jobb du har i vår kommun. Alla är drabbade, alla måste göra lite mer än normalt och vår uppfattning är att alla har gjort sitt bästa för våra kommuninvånare.

På kommunstyrelsen den 9 december beslutad kommunstyrelsen att alla anställda i Hässleholms kommun ska få en lite extra uppskattning för insatsen man hittills har gjort under detta annorlunda år. Alla politiska partier utom Folkets väl med Björn Widmark i spetsen tyckte att du ska få en extra uppskattning för din insats. Björn menar att kommunen kommer att gå i konkurs om vi uppskattar vår personal. Socialdemokraternas uppfattning är att din insats är viktigt, speciellt när det är som det är i världen just nu, samt att vi har koll på siffrorna och kommunen kommer inte gå i konkurs. Widmark har i en intervju utsett mig till hans värsta politiska motståndare, det tycker jag är bra. Om Björn inte är beredd att uppskatta vår personal så är jag beredd att vara din värsta motståndare. Jag tar på mig det uppdraget med glädje och kommer fortsätta att uppskatta och uppmuntra Hässleholms kommuns viktigaste personer och det är du som är anställd i Hässleholms kommun.

Joachim Fors
Vice ordförande i Personalutskottet