Majoritetsbeslut ska följas, eller?

Så var det dags igen. Nu lägger Moderaterna, Kristdemokraterna och Liberalerna ett förslag i över- och underskottshanteringen om att inte föra över pengar till 2022 för renovering av Sösdala simhall. Närmare bestämt så föreslår de att ingen renovering eller ombyggnad av Sösdala simhall ska genomförs. Det var inte länge sen som företrädare från restalliansen uttalade sig att majoritetsbeslut tagna i Kommunfullmäktige ska naturligtvis följas. Det gick ju så där med det ställningstagandet! Kommunfullmäktige har beslutat att Sösdala simhall ska renoveras och pengar avsattes både i budgeten inför 2021 och 2022. Men ingenting har hänt och för oss Socialdemokrater är det skamligt att de styrande inte följer demokratiskt fattade beslut. När man styr i minoritet får man räkna med att få stryk i vissa frågor men även dom besluten ska följas. Till alla er som kämpat för att Sösdala simhall ska renoveras och öppnas upp igen kan vi Socialdemokrater lova att vi kommer kämpa för att pengarna förs över till 2022 och att renoveringen snart ska påbörjas.

Lena Wallentheim
Oppositionsråd